TÜİK’in hanehalkı harcamalarına ilişkin istatistikleri, Türkiye’de alkol ve sigara harcamalarına sağlık, eğitim, kültür ve haberleşme harcamalarından daha fazla bütçe ayırdığımızı gösteriyor.
ALKOL VE SİGARAYA, SAĞLIKTAN 2 KAT DAHA FAZLA HARCAMA YAPIYORUZ
Son olarak yayınlanan 2013 verilerine göre, geçen yıl toplam harcamalarımızın yüzde 4.2’sini alkol ve tütün ürünleri oluşturdu. Bu oran, yüzde 2.1 pay ayırdığımız sağlık harcamalarının tam iki katına denk geliyor. Benzer şekilde alkol ve sigaraya, yüzde 2.4 bütçe ayırdığımız eğitim ve yüzde 3.2 pay ayırdığımız kültür ve eğlenceden de çok harcıyoruz.
EN ÇOK HARCAMA KONUT VE KİRAYA GİDİYOR
En çok harcama yaptığımız kalem ise değişmedi: Konut ve kira. Konut ve kira harcamalarının toplam harcamalardaki payı yüzde 25 oldu. Onu yüzde 19.9 ile gıda, yüzde 17.4 ile ulaştırma harcamaları izledi.