Ege Üniversitesi Bağımlı Olma Bilgili Ol Öğrenci Topluluğu, EKAMİT, Ege Üniversitesi Personeli Halk Dansları Topluluğu, Madde Bağımlılığı Toksikoloji ve İlaç Bilimleri Enstitüsü iş birliği ile “Bağımlılığa Hayır Günleri 2´ etkinliği gerçekleştirildi.
Alanında uzman kişilerin katılımıyla gerçekleşen etkinlikte “Elektronik Sigara Gerçeği” konulu sunum gerçekleştirildi. Ege Üniversitesi BATI Enstitüsü Müdür Yardımcısı ve Madde Bağımlılığı Anabilim Dalı Başkanı Doç.Dr. Görkem Yararbaş, E-sigara hakkında dinleyenleri bilgilendirdi.
E-sigara hakkında çarpıcı açıklamalarda bulunan Doç.Dr. Görkem Yararbaş, 2005 yılından itibaren elektronik sigaraların dünya piyasasına yayıldığınıve milyar dolarlık bir pazar haline geldiğini söyledi.
Toplumun E-sigaraya bakışını değerlendirenDoç. Dr. Yararbaş, “Sigara içme ritüeli neredeyse birebir yerine koyulabildiği için bireyler tarafından sigaradan kurtulmak için hızlı ve etkili bir çözüm olarak görülebiliyor ancak bağımlılık tedavilerinin çok önemli bir boyutu olan davranış değişikliği sağlanamadığı için sigaradan kopmak çoğu zaman mümkün olmuyor” dedi.
Çok ;Farklı Hastalıklar Doğurabilir
Normal bir sigaranın insan vücuduna etkisinin 15 yılı bulduğunu ve sigara içmekten kaynaklanan hastalıkların bu süre zarfında etki gösterdiğine değinen Doç.Dr. Yararbaş, E-sigara kullanımının ilerleyen yıllarda çok farklı hastalıkları doğurabileceğine dikkat çekti.
E-sigarada bulunan aromaların çocuk ve gençler için büyük bir tehlike içerdiğine dikkat çeken Doç. Dr. Yararbaş, aromaların yeni bir içici profili oluşturduğunu söyledi. Aromaların, kullanıcılar açısından bakıldığında zararlı olmadığı algısını desteklediğine vurgu yapan Doç.Dr. Yararbaş, “Bağımlılık yapıcı madde ve davranışların tamamında beyinde gerçekleşen Dopamin deşarjı rol oynar. Bu süreçte eş zamanlı olarak ne kadar çok uyaran eklerseniz, bağımlılık o kadar derinleşir” dedi.
Elektronik sigaranın hızla yayılmasında internetin çok büyük bir etkisi olduğuna dikkat çekenDoç. Dr. Yararbaş, “İnternette e-sigaralarla ilgili içeriğin büyük bölümü pazarlama amaçlı siteler ve e-sigara sosyal gruplarına ait forumlardan oluşuyor. E-sigara firmalarının bilinçli olarak stratejilerini tamamen web üzerinden pazarlama üzerine kurgulamaları da dikkat çekici” diye konuştu